Blog

Návod, ako si dopriať POKOJNÝ SPÁNOK v novom domove

19.05.2019 od Matej
Návod, ako si dopriať POKOJNÝ SPÁNOK v novom domove

Prostredie, v ktorom zaspávame má výrazný vplyv na kvalitu spánku. Negatívne dôsledky nekvalitného spánku snáď už netreba ani spomínať. Možno si neuvedomujeme aké maličkosti a zdanlivo nepodstatné detajly môžu na človeka vplývať pri zaspávaní. Nedostatok spánku spôsobuje poruchy pozornosti a pamäte, znižuje schopnosť riešiť problémy či kontrolovať inzulín. Niektorí ľudia, ktorí nemajú dostatok spánku viac priberajú viac, pretože dôsledkom únavy organizmu sa zvyšuje chuť do jedla, nakoľko si organizmus pýta viac energie.

Osvetlenie
Všeobecne je odporúčané inštalovať do spálne teplejšie farby osvetlenia, pretože studené odtiene pôsobiace dlho do večera či do noci oneskoria naše biologické hodiny a bránia produkcii hormónu spánku, melatonínu.

Kvalitný matrac
Pri výbere matraca by ste rozhodne nemali šetriť a siahnuť radšej po kúsku s dobrými ortopedickými vlastnosťami. Kvalitný matrac musí poskytovať ideálnu oporu, pohodlie a správne podopierať Vašu chrbticu a ráno by ste sa mali prebúdzať odpočinutý.

Pozeranie do telefónu pred spaním
Čítanie si e-mailov z telefónu alebo iných elektronických zariadení tesne pred spaním môže byť o mnoho škodlivejšie ako predpokladáte. Častice svetla, tzv. fotóny, stimulujú mozog ho oklamú, že ešte nie je čas pre spánok. Svetlo z telefónu alebo akékoľvek intenzívne osvetlenie zabraňuje vylučovaniu hormónu melotonínu.

Vzhľad a vybavenie spálne
Spálňa by malo byť čisté miesto a kompromis praktickosti a designu. Zbaviť by ste sa mali všetkých rušivých elementov a udržiavať neustály poriadok. Dôležité je vetranie, a už spomínané intímne a teplé osvetlenie. Ideálna teplota na spánok je 18 stupňov celzia. Zaobstarať by ste si mali nielen kvalitný matrac ale aj pohodlný vankúš a prikrývku.

Stravovacie návyky Pred spaním by ste sa mali vyvarovať ťažkým jedlám, cukru a povzubudzujúcich nápojov. Aj taký zelený čaj môže na dlhšie oddialiť váš spánok. Doprajte si radšej šálok upokojujúceho čaju napríklad z medovky, levandule alebo rumančeka.

Komentáre